Julai Girl (Its me..huhu..)

Rahsia tarikh lahir bulan Julai berdasarkan kajian Dato Dr Fadhilah Kamsah, sekadar renungan..ade yang kne mengena dgn diri ini..ade yang tak..

· Sangat suka didamping (agak ramah n mudah mesra gakla ngn org lg2 kalu org tu byk ckp..pak lawak ke..kire sekepala gak dengan diri hamba ni..)

· Banyak berahsia dan sukar dimengerti ( berahsia pada certain2 perkara..x smua aku rasa nk cite n kongsi ngn org contoh cam kalau aku pnh p langgar kete bos kat car park xkn aku nk p cite kat org kan..bt bodo je dh la..bkn org nmpak..hehe..p/s:tuhan nmpak..huhu..sori bos tak sengaja..)

· Agak pendiam kecuali dirangsang ( agak pendiam bile time tido la kot..haha..ade ke org tido bising? Ape lak..yang mengigau..berdengkur..aku ni ikut time kot..kalu happy byk la ckp..contohnya time2 awl bln..hehe..aku akan kureng bercakap or jd pendiam bile masalah datang melanda..contohnya..mesin basuh rosak..cermin kete retak kne batu..benda ni buat satu mlm aku tak tido..haha..cam besar sgt prob..)

· Ada harga dan maruah diri.(Of Corse la..aku dr keturunan baik2. Bab agama..ngaji..solat..smua tau..tp stakat tau kalau tak amal..xde gune ye tak?)

· Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan (Yerla kadang2 org ni bile org murah hati, baik hati nk tolong..die naik lemak lak..selalu terkene..huhu..)

· Mudah dipujuk dan bercakap lurus (Tgkla pujuk ngn ape..hehe..)

· Sangat menjaga hati orang lain.(Hatiku menangis siapa tahu)

· Sangat peramah (xde le sgt peramahnye..tgk sape org gak yg nk diramah..)

· Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.(Yup gue sensitip beb)

· Berjiwa sentimental.(Tgk stok lagu la yg aku download..ngn pop jiwang..tangkap leleh la..rock jiwang..bla..bla..jiwang sana..jiwang sini..haha..)

· Jarang berdendam (Sbnrnye marah orgpun susah ni kate nak berdendam..Tp ade gakla simpan dendam ngn seseorg..sampai kan dalam tiap doa aku kat tuhan tak putus2..bknla mintak tuhan tunjukkn balasan ke ape..tp aku mintak tuhan lembutkan hati aku agar tak menyimpan apa2 dendam dan cuba memaafkan..tp ntahla sampai skang ade gak perasaan tu..maybe sbb dh dendam kesumat kot..tu ssh nk buang..haha..)

· Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.(”Aku marah tak bermakna aku membenci..tp bila Aku membenci..bermakna aku mule bdendam..marah sampai mase bole hilang..Tp dendam..mungkin bole bawak sampai mati..Ya Allah..jauhkan la hambamu..”)

· Tidak suka benda remeh-temeh. (Yerla kdg2 benda2 remeh ni la buat lg sakit kepala..dahla aku ni suke sgt memikir)

· Membimbing cara fizikal dan mental.(Aku suke sgt bg kaunseling kat org tp diri sendiri tak terkaunseling)

· Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang (Yerla aku kak long yang penyayang dan sgt mengambil berat adik2nya..acehh..)

· Layanan yang serupa terhadap semua orang. (Nnti ade yang terase)

· Tinggi daya simpati.

· Pemerhatian yang tajam.(em..sekilas ikan di air aku bole tau mane ikan jaws mne ikan bilis.tgk..betape tajamnye penglihatan aku..)

· Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.(Kdg2 suke gak camni..tp tula org ckp don’t judge a book by its cover)

· Mudah dan rajin belajar.(Dulu2 kala..mse time study..mmg struggle gile kalau study..)

· Suka muhasabah diri.(Time pas solat la..tupun kdg2..n jarang..yerla m’sia kan..mase susahla br nk igt tuhan..aku nipun tergolong gak..)

· Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.(Yer semestinya aku rindu gile kat geng2 karangkonke..miss u all sooo much..)

· Suka mendiamkan diri.(Ikutkan mmg aku ni tak byk ckp..depends on my mood..)

· Suka duduk di rumah.(Abis tak duk kat rumah nk duk kat mne ek?)

· Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.(Pnh gak camni..mse sek men dulu..psl aku dulu pendiam..org tak ckp ngn aku..akupun tak ckp la ngn org..)

· Tidak agresif kecuali terpaksa.

· Lemah dari segi kesihatan perut.(Stakat ni Alhamdulillah..hope jauhla dr segala penyakit)

· Mudah gemuk kalau tak kawal diet.(Ni mmg betul kalau aku tak diet..pakai redah je mkn ikut selera..sure badan cam kne pam..)

· Minta disayangi.

· Mudah terluka hati tapi lambat pulih.(Btul2 bak kata upin ipin..hehe)

· Terlalu mengambil berat.

· Rajin dalam membuat kerja.(Rajin la gak..bkn sy kate..org kate..hikhik..)


0 ulasan:



Catat Ulasan